søndag den 20. september 2015

Altanvejr med tilbageblik på sidste søndags bagagerumsmarked

Det virker helt surealistisk, at jeg lige nu har iført mig mit "altan tøj," drukket kaffe og spist kage på altanen i 20 graders varme, når jeg, for nøjagtig en uge siden, kæmpede mig til bagagerumsmarked og lopper på havnen i et, sagt på godt jysk, værre møgvejr! Det gode sensommervejr har været her hele dagen og jeg har nydt det i fulde drag. Min altan er heldigvis så stor, at der på trods af 2 maskinfulde vasketøj og en masse planter, stadig er plads til at sidde der ude og nyde en kop kaffe!



Jeg har ikke glemt den depression, som stadig stikker til mig engang i mellem,  men jeg ved, at solskin og D vitamin ligger højt på listen over sunde Antidepressiver, så der skal tankes op, når man kan, på samme måde som de sommerfugle, der lige nu flakker omkring, for at suge den sidste nektar ud af blomsterne, inden efteråret for alvor sætter ind.


(Ingen make-up, kun rynker og fregner)

Jeg er blevet lidt klogere mht. mit nye job, hvilket har givet mig lidt ro. Dog er der stadig en del uvisse ting, som spøger, men sådan må det naturligvis være, når man pludselig, efter 16 år, står over for forandringer. Små ting, som kan virke som bakateller, har stor betydning, når man i 16 år, har været vant til noget. Pyt. Nu prøver jeg at se på det med en positiv tilgang og lader min skepsis blive i baggrunden.... Der er jo ikke noget, der er så skidt, at det ikke er godt for noget, som man siger.

I formiddags gik jeg ned i containergården, for at smide noget af mit udtjente arbejdstøj ud. Jeg har stadig en del, som ikke fejler noget, andet end et firmalogo. Mon der er nogle tøjindsamlinger til flygtningene, som kan bruge det. Noget af mit atbejdstøj, har jeg gemt, helt fra da jeg startede... Eller dvs. Da jeg startede, arbejdede jeg for et firma, som blev slået sammen med et andet og derfor kom til at hedde noget andet, hvilket gav anledning til nyt firmatøj og ja. Således har jeg nu en mindre stak, som jeg ikke længere får brug for. Men hvor kommer jeg til at savne mit gamle arbejdstøj. Jeg sad nemlig i tøjudvalget og var derfor selv med til at bestemme, hvad vi skulle have på. Det bliver en af de største kameler at sluge, hos det nye firma. Øv!

Nå, det var lidt af en afstikker... Jeg ville sådan set bare have fortalt jer, at jeg fandt et fint dynebetræk og et sødt rensdyr, i containergården. Dynebetrækket fejler intet og hænger nu til tørrer bag mig.




Rensdyret får lov at leve, som et af julemandens rensdyr hos mig, mange år endnu. Han er da alt for sød, til at ende sine dage, på bunden af "jern og metal" containeren.


I søndags regnede der stort set hele dagen. Kun i korte perioder holdt det tørt. Jeg fortrød derfor, at jeg ikke havde taget min regnfrakke på, da jeg kom over til bagagerumsmarkedet. Heldigvis havde jeg min paraply med, men de fleste kender vist godt fornemmelsen af at gå med en paraply i blæsevejr... Den var stort set uden nytte.


Der var nærmest ingen boder på græsplænen i søndags, så jeg måtte glemme alt om at gå min vante rute, men zig zaggede mig i stedet i gennem. Lad mig sige det, som det var. Der var intet at komme efter. Dog fandt jeg lidt.


En dame solgte ud af sin afdødes mors nisset og jeg lovede, at den frække nisse nok skulle få det godt hos mig. Jeg laver jo stort set ikke andet, end at give gamle nisser, et godt og værdigt liv... Jeg er jo jule-nisse freak og i sær de gamle af slagsen, får det godt hos mig!


Der var trængsel under en lille pavillion, hvor fra, der blev solgt retro sager. Jeg fandt den fine pottedame. Hun minder mig om Ingemarie fra "Ingermarie og Adam." (Jeg kan desværre ikke indsætte der, som link fra min ipad, så i må lige copy paste det selv) http://www.dr.dk/Bonanza/serie/Boern/Ingermarie_og_adam.htm?assetId=68182">Ingermarie og Adam 1979, 1:3

Er der nogen der ved, hvem der har produceret den fine pottedame?



Da jeg havde set de få boder der var på græsplænen, gik jeg ned til staldene, hvor de fleste sælgere, havde fået tildelt et rum i tørvejr. Sikke en trængsel. Man kunne nærmest ikke komme frem og tilbage og led man af klaustrofobi, skulle man slet ikke gå der ind. 



Jeg købte en lille rød taske, i samme foretrukne stil, som mine Nike tasker. Den et lille og fin og så er den rød!


Efter bagagerumsmarkedet, gik jeg hjem og spiste frokost, inden jeg tog min lange regnfrakke på og tog mod havnen. Da jeg kom til "lopper på havnen" ca. 13:15, havde regnen fået så meget magt, at flere var i gang med at pakke sammen. Jeg selv skyndte mig, at se det der var tilbage og så tog jeg ellers hjem igen. 


Det er en skam, at der skulle være sådan et møgvejr sidste søndag, når vi har så skønt et vejr i dag. Næste søndag er der Olsens bagagerumsmarked. Så må vi se, hvordan vejret er til den tid. Man skal jo huske at nyde de markeder man kan komme til, da sæsonnen jo går på held i oktober.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar