onsdag den 9. september 2015

Cirkus dåse

I dag besøgte jeg 4 genbrugsbutikker i Nørresundby. Normalt kan jeg ikke nå omkring Genbrug Nord, da de lukker allerede kl. 15:00, men fordi jeg har ferie, kunne det lade sig gøre i dag, det skulle da også vise sig, at det var hos Genbrug Nord, jeg fandt nogle gode sager. Jeg køber jo altid genbrug på budget og man kan måske argumentere for om 200kr var budgetprisen, for den ActiFry jeg købte, men for sådan en som mig, der nærmest bruger min ActiFry dagligt og som har skiftet reservedele i den flere gange, er 200kr faktisk rimligt, for en maskine i meget bedre stand, end den jeg bruger nu, hvor låget stod til at skulle udskiftes for anden gang.

Jeg har jo en svaghed for gamle dåser, så da jeg fandt den gamle cirkusdåse, var jeg nødt til at købe den, ril trods for at den har et par buler. Buler hører under kategorien patina, når man snakker gamle dåser. Dåsen har masser af sjæl og charme. Jeg har læst, at det skulle være en Glud og Marstrand dåse, men kan ikke rigtig finde nogen konkret indikation her om. Er der nogen, som ved noget om denne dåse?








Den gamle cirkus dåse har jeg drømt om at eje længe. Da den ikke var lige sådan at finde til budgetpris (før nu), købte jeg i sin tid, en noget nyere cirkus dåse.






Nu vi er ved charmerende kagedåser med dyr, ja så har jeg også den gamle kagedåse med motiver fra Københavns zoologiske have.






Jeg må også snart få taget et opdateret billede, af alle kagedåserne i køkkenet. Og min Erik Kold samling håber jeg også snart at få styr på. Jeg ser jo af og til Erik Kold bøtter, som jeg godt kunne tænke mig at købe, men jeg stopper migselv, da jeg vist er nødt til at sælge et par stykker, før jeg køber nye.

Jeg købte også en urtepotte til at hænge i loftet, men jeg har ikke nogle kroge i loftet, så jeg regner med, at den også kan bruges stående.


En lille rød saltbøsse fra Emsa, mindede mig om, at jeg snart skal hafe købt salt


Kardemommekrukken er til al den kardemomme, jeg regner med at komme til at bruge her i efteråret.


1 kommentar:

  1. Hvis du støder på cirkusdåsen med løven på låget er jeg meget interesseret i at købe den..

    SvarSlet