torsdag den 24. september 2015

Når blå kors hæver humøret

Dagene nærmer sig, hvor jeg skal skifte job. Om præcis en uge, starter jeg som nyansat i et nyt firma. Jeg er så frustreret over mange ting i forløbet med den såkaldte "firmaoverdragelse," at jeg på nuværende tidspunkt blot ønsker at denne uge og næste uge skal gå, således at jeg kan starte et nyt kapitel i mit liv. Men tiden går både hurtig og langsom, mit humør svinger, som vinden blæser. For en uge siden valgte jeg at tage en feriedag, mens resten af mit nuværende firma holdt en hyggelig personaledag. Jeg vidste med migselv, at jeg ville blive ulykkelig, frem for glad denne dag. Derfor valgte jeg at skåne migselv. I dag var alle i firmaet igen samlet. Denne gang til morgenmøde. Jeg sad der, helt tavs, men pludselig begyndte tårene at trille ned af kinderne. Firmaoverdragelse er en underlig størrelse. Det er svært at forholde sig til, hvor i mod, en fyreseddel var noget konkret, man kunne forholde sig til. Den situation jeg står i, er så underlig, at krop og sind ikke rigtig kan finde ud af det. Defor er jeg nået så langt, at jeg tror, jeg vil få det bedre, når jeg er kommet i gang med mit nye job. Det samme job, som i dag, men nu, som ansat i et andet firma.

Fordi mit hovede er fyldt med tanker, bliver jeg hurtigt drænet for energi. Det har stået på siden maj, hvor jeg fik at vide, at jeg skulle firmaoverdrages. Det er gået ud over min zumba og også i dag, måtte jeg melde afbud. På vej hjem, kom jeg i tanke om, at jeg kunne skifte zumba ud med noget andet, som jeg godt kan lide at gøre. Jeg tog i Blå Kors! Der steg mit humør med det samme. Jeg fandt nemlig nogle ret fine ting.

En fin Ancher Iversen pottedame



Et grønt dynebetræk med de fineste retro blomster


En fin porcelænsfugl til kertelys fra Nymølle




En pakke med røde kertelys



En lille babydukke, som jeg skal lave noget sjovt med i weekenden.


Sjovt nok, bragte Boligmagasinet en DIY med dukker på facebook, men den idé virker lidt makaber, synes jeg.

(foto: Boligmagasinet)

I går købte jeg fine "Bali" underkopper fra Stavangerflint. Dem kunne jeg da ikke lade stå.


I dag er der 3 mdr. til juleaften. Det fejrede jeg med peppar kakor, som jeg havde gemt fra sidste jul. Apropos jul, så står jeg i endnu lidt af et dilemma, som er til at blive frustreret af. Der tikkede en fællesmail ind på jobbet om, at den årlige firmajulegave skal vælges nu. Betyder det, at jeg også skal have en julegave (for fandme så, har jeg fortjent den!!) og hvis jeg skal, hvordan får jeg den så, når jeg ikke længere er i firmaet, til den tid?!! Øv, hvor er det træls at være blevet slået ud af kurs og ikke få nogle informationer, man kan bruge til noget. Måske hører jeg noget i morgen. Måske hører jeg noget mandag... Mandag holder de en lille "afskeds kom sammen," hvilket egentlig bare betyder, at der kommer en fra kontoret forbi med rundstykker, som sikkert siger tak for de 16 år jeg har passet mit arbejde, bla. bla. bla... Og jeg vil sidde og føle mig utilpas, med tårene trillende ned af kinderne igen... Siden maj måned har det været sådan. Nu vil jeg bare gerne have det overstået!

I dag er det præcis et år siden, jeg fik endnu en Pilea plante, af den søde dame, som gav mig den første. Den plante var så stor, at jeg delte den i 3. I år købte jeg en Pilea og således har jeg nu 5 kæmpe store Pileaer. Til sammen har de fået 45 børn i løbet af året, hvor af de 36 er flyttet hjemme fra og flere bliver til. Da jeg fik min første Pilea, havde jeg aldrig drømt om, at man kunne få så mange nye planter ud af den, men nu synes jeg at det er ret sjovt. De fylder desværre så meget, at de 5 store planter jeg har, er mere en rigligt... Nu forstår jeg pludselig, hvorfor damen sagde, at hun var blevet træt af at plante den om, da jeg fik plante nummer 2, for 1 år siden. Jeg er ikke blevet træt af det endnu og jeg hygger mig med det.

(Gammelt foto fra 17. Juli)


Ingen kommentarer:

Send en kommentar