lørdag den 26. oktober 2013

Loppemarked på Gug skole

For et par uger siden, læste jeg i en af de lokale ugeaviser, om en familie der ville holde loppemarked, for at samle penge ind til sultne børn i fattige lande. I kan læse om dem her. Jeg havde faktisk ikke regnet med, at der ville komme så mange mennesker, som der gjorde. Loppesæsonnen er jo egentlig slut, alligevel var der rigtig mange fremmødte. Jeg havde dog på fornemmelsen, at de fleste kom fra nærmiljøet i Gug.

Det var en lille sal på Gug skole, så det var svært at komme omkring i de smalle gange, når der var så mange mennesker. Men det gik. Jeg havde egentlig opgivet at finde noget, men efter at have kigget det hele i gennem flere gange, fik jeg alligevel fundet et par ting.

På bordet med legetøj stod der to brio stabelklovne. Den ene så næsten ny ud og jeg fik pludselig en skør idé. Måske er det fordi jeg elsker farver, måske er det fordi jeg elsker træfigurer eller måske er det fordi jeg er en barnlig sjæl... I hvert fald tænkte jeg, at nu hvor der alligevel flytter en farverig træfugl ind om et par måneder, så kunne den passende få selskab af den kulørte klovn.


Er jeg tosset eller genial? Nå nej. Jeg er vist bare mig selv. En samler med en lidt krøllet idé og evne til at tænke ud af boksen. Og så var der jo en gang jeg drømte om at blive dekoratør. I folkeskolen kom jeg i praktik som dekoratør i Magasin og det var en rigtig god oplevelse. Dekoratør blev jeg aldrig, men så er det da godt, at man kan få lov at være sin egen private dekoratør.

På et tøjstativ opdagede jeg pludselig, at der hang en bluse på en ret fin fletbøjle. Jeg hang blusen på en anden bøjle og købte den røde fletbøjle for 5kr.


Jeg købte også en lille si, som jeg regner med, at jeg nok kan få brug for en dag.


Det var de forhodsvis få loppekøb, jeg gjorde i dag.




Ingen kommentarer:

Send en kommentar