lørdag den 26. oktober 2013

Ikea går fint i spænd med gebrug

Da jeg for et par uger siden fandt nogle fine blå stole i en container, som Gitte kunne bruge til sit spisebord, fortalte jeg hende, at jeg faktisk selv boede næsten udelukkende med genbrugsmøbler og jeg har mange af dem! Dog har der alligevel sneget sig et par ny købte ting ind, som alle stammer fra Ikea. Stellet til min seng er fra Ikea, boxmadrassen er købt hos Blå Kors og det generer mig ikke, at der er andre der har sovet i den før mig, for den så pæn og velholdt ud, da jeg købte den. Mit klædeskab er fra Harald Nyborg. Mit nuværende tvbord er fra Ikea, men egentlig har jeg et tvbord i teaktræ stående i kælderen, som jeg nemt kunne skifte det ud med. Bag mit skrivebord, har jeg to hylder fra Ikea, som er godt slidte og stammer tilbage fra min gamle lejlighed. Min kontorstol er vist købt i Bilka for mange år siden og så er det også det. Ok, på min altan har jeg godt nok 2 hyndebokse og en blomsterreol fra Ikea. Kan i se et mønster her? Genbrug går bare godt i spænd med ting fra Ikea.

I dag kom jeg til at købe en lampe i Ikea. Samtlige af mine lamper har ellers hid til været fra genbrugsbutikker eller loppefund. Men der var en mening med udskejelserne i dag. Jeg har i 15 år haft en rigtig fed lampeskærm liggende, som jeg købte på et loppemarked. Jeg har aldrig vidst hvad jeg skulle stille op med den underlige lampeskærm. Jeg har forsøgt mig med at bruge den på en almindelig læselampe, uden held. Så den har bare lagt og ventet på at jeg skulle finde den helt rigtige løsning. Først den anden dag, da det svenske Retro blad postede dette billede på Facebook, fik jeg en idé.
 
 
Måske har lampeskærmen i sin tid fungeret sammen med en anden type lampeskærm på en gulvlampe? I hvert fald fik jeg idéen til at sætte den på en gulvlampe, da jeg fandt en gulvlampe i deres roderum. Endelig fik jeg lavet en fin lampe ud af den sjove lampeskærm. Måske er lampeskærmen i virkeligheden fra en gammel Ikea lampe? Kommenter gerne hvis i ved det. 
 
Jeg skal lige have vasket skærmen af, men synes i skal have lov at se den med det samme!






Jeg har sat lampen bag ved mit tv, men den plads er egentlig reserveret til en anden gulvlampe. Jeg har dog en idé til, hvor lampen også kan stå, så jeg skal nok få plads.

Faktisk har jeg en kæmpe samling af lamper. Jeg skal nok lave en blogpost om alle mine lamper en dag

Ingen kommentarer:

Send en kommentar