søndag den 18. oktober 2015

Efterår - småt med genbrug, men flot natur

så er der allerede gået en uge igen. Jeg synes tiden går rigtig hurtig, for tiden, men det gør ikke noget, for det kribler i mine fingre, for at få kigget til alle mine retronisser... I mellemtiden håber jeg på at gøre nogle fine fund i genbrugsbutikkerne. Det var nu småt med genbrug, jeg fik købt mig, da jeg var i Nørresundby i onsdags. 3 snapseglas, en iitala lysestage og 3 sæsonner af "Breaking Bad." De gamle snapseglas med guldringe er blevet så dyre, at jeg ikke har kunne supplere min sparsomme samling. Jeg bruger ikke glassene til snaps, men der i mod, som små vaser til mine aflæggere og de 3 nye, lidt større glas, er allerede taget i brug. I dag har jeg nemlig været i gang med at tage nye stiklinger.

Mikro Pilea

Mølplante, som jeg byttede mig til i sommers


Jeg har hørt meget om "Breaking Bad" og da jeg ikke har Netflix, tænkte jeg at 3 sæsonner for 30kr, nok var en ok investering. Nu går jagten så på sæson 2!!

Fordi jeg ikke har så mange genbrugsfund at vise jer i dag, vil jeg i stedet dele et par af mine billeder fra ugen der gik.
 
Tirsdag var jeg med min mor til musical i Europahallen. De havde pyntet op til Halloween i anledningen af børnenes efterårsferie





Vi så "Dig og mig - putting it together" - en noget anderledes musical, som var lidt over i tragikomisk og nærmest revy-agtig

Mens jeg gik fra Kirkens Korshær til Blå Kors i Nørresundby i onsdags, fløj denne flok forbi - elsker fugle på træk

Jeg elsker også lyden af visne (ahorn) blade, der knuses under mine fødder

Solskin og blade der skifter farve, er også en af efterårets charmer


Torsdag var jeg til fødselsdag hos min niece, som fyldte 1 år

Lørdag tog jeg ind til byen for at købe det nye Retro blad (Scandinavian retro magazine)

I dag, søndag, gik jeg en tur i Aldi og solskinsvejret bragte igen efterårets charme frem




I går nåede jeg omkring et par genbrugsbutikker i Aalborg, uden dog at købe noget. Det glædede mit julehjerte at se, at nogle af butikkerne allerde er begyndt at sælge julepynt. Dog var det noget nyt og temmelig kedeligt krims krams jeg så, så det var ikke så imponerende alligevel. Men det skal nok komme. Det fine, gamle, charmerende julepynt, som jeg ikke kan leve uden!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar