søndag den 21. februar 2016

Indendørs bagagerumsmarked

TI onsdags, da jeg kom hjem efter en tur i et par genbrugsbutikker, fandt jeg ugeavisen i min postkasse. Der i var en annonce med datoerne for årets kommende bagagerumsmarkeder på sportspladsen, jeg bor nabo til. Til min store overraskelse så jeg, at der stod, at der allerede denne weekend var et bagagerumsmarked på programmet. Et indendørs et af slagsen. Normalt er det kun kedelige kræmmermarkeder, hvor der opkræves absurde entré penge, som der afholdes i den tilhørende sportshal. De markeder holder jeg mig fra. Derfor var jeg så glad for at se, at det var lykkedes arrangøren af de "rigtige" bagagerumsmarkeder, at arrangere et almindeligt bagagerumsmarked i hallen, så der ikke skulle betales entré. Der ud over er der også sat nogle ekstra bagagerumsmarkeder på programmet i år og nu kan det kun gå for langsomt med, at det forår kommer!


Jeg kom ca. 20 minutter efter åbningen af bagagerumsmarkedet, men der var allerede så fyldt med mennesker, at det ikke var til at komme til i de smalle gange, der var lavet. Man gik som sild i en tynde og kun fordi jeg er ret trænet i at spotte bordene med legetøj, tøj og andre kedelige sager, som jeg kan gå i en bue uden om, lykkedes det mig at komme omkring. Det var et noget sølle udvalg og det kunne slet ikke måle sig med de udendørs bagagerumsmarkeder, men det var skønt at få skudt sæsonen i gang, lidt før tid. 



Jeg valgte at gå to runder, for det kunne jo være, at jeg havde overset noget. På et bord stod der en fin lille lampe, men en seddel, hvor på der stod, at lampen var sat ned fra 125kr til 50kr. Det var en fin retro lampe og det var tydeligt, at der var blevet sat en fin ny, rød stofledning på. Alene af den grund, var lampen prisen værd, så jeg slog til. Den lampe som jeg har haft på mit skrivebord i et par år, er lidt for gammeldags i looket til min stil. Det er en gammel banklampe med sort glasskærm. Den nye røde fylder mindre og lyser mindst lige så godt!


Da jeg var på vej ud af hallen, så jeg en fin Rørstrand skål på et bord. Egentlig var det en kasserolle, hvor håndtaget var knækket af og låget manglede. Alligevel syntes jeg, at det var en skøn skål. Picknick nr. 106 af Marianne Westman. Jeg betalte 40kr for den. Jeg tyggede lidt på prisen og sammenlignede den med nogle af de priser jeg ser på urtepotter rundt omkring i genbrugsbutikkerne og valgte at købe den. Jeg kommer sikkert til at bruge den til planter.




I ugens løb, har jeg været rundt at kigge efter påskepynt i genbrugsbutikkerne. Det blev ikke til så meget, til gengæld synes jeg, at det er nogle rigtig fine ting, jeg har fundet.


En fin fletkurv og en sød påskehare

5 små plastik kyllinger til min samling og en lille grøn hare.

Noget andet jeg har ledt efter i en uges tid, er det svenske Retro blad "Scandinavian Retro." Det udkom i Sverige i torsdags og da de udenlandske blade kun kommer onsdag og fredag, har jeg været forbi Salling, hvor jeg køber bladet, et par gange, uden held. Jeg håber at det kommer på onsdag. I mellemtiden har jeg så erhvervet mig det nye, danske "Retro" blad, som man kan købe sammen med "Antik og Auktion." Måske er det fordi jeg har købt det svenske Retro blad i et par år nu, men jeg synes altså, at det danske blad er lidt "kopi" agtig. Der var en side om Karoline Peterson. Hendes blog (Karolinesvintage.se) har jeg fulgt i mange år, så det var gammelt nyt for mig... Og så var der et par sider fra boget "Retro Guld," som jeg jo også havde læst i forvejen. Nu har jeg jo også haft en Retro passion i 20 år og en tradition for at gå på loppemarked i endnu længere tid, så der skal nok mere til at imponere mig, end de fleste.


Der lå også et blad til mig i postkassen. Men forhåbenligt kan jeg få fingrene i "Scandinavian Retro" på onsdag.




Ingen kommentarer:

Send en kommentar