søndag den 14. februar 2016

Blomster og oprydning i skufferne

I går havde Kirkens Korshær sidste åbningsdag, men jeg kom ikke afsted. Faktisk har jeg ikke været forbi så mange genbrugsbutikker i den forgangne uge, så jeg har ikke haft så meget at skrive om. Fredag aften mødtes jeg med en veninde, for at drikke et par drinks, men ellers har jeg ikke været uden for en dør. jeg havde ikke rigtig behov for at komme nogle steder hen, så jeg blev hjemme. Jeg var nødt til at lave et eller andet, for ikke at kede mig, så jeg gav mig i kast med at sortere indholdet i mine mange skuffer i den ene palisander reol. Der er 14 skuffer i sådan en reol og i de snart 10 år jeg har boet i denne lejlighed, har jeg puttet mere og mere i skufferne, uden at sortere i det. Det tager lang tid, men jeg håber på at få lavet lidt system i skufferne igen, men hold op, hvor tager det lang tid. 


Solen skinner akkurat lige så meget, som i går og mine planter ser ud til at nyde det. Ulempen ved solskinsvejr er, at mit vindue trænger gevaldigt til at blive pudset, men med alt det stormvejr vi har haft den sidste måneds tid, har det virket lidt dumt at kaste sig i færd med vinduesvask. Men nu hvor det lader til at foråret er på vej, må jeg vel hellere få det gjort en af dagene.






Fordi jeg vidste, at jeg ingen blomster ville få på Valentins dag i dag, købte jeg for 10kr, tulipaner til mig selv i fredags. Jeg fandt en fin potte med 3 store løg, hvor fra, der var vokset 3 mini løg. Om der kommer blomst i de 3 små, må tiden vise. Jeg har plantet dem ud i et (honning?) glas jeg fandt i en container på jobbet. Når de er afblomstrede, får mine forældrene løgene til udplantning i deres have.





Jeg har forresten også sået de små pilea frø, jeg tog fra en plante sidste år. Frøene var så små, at det var umuligt at plante dem enkeltvis. Derfor er jeg spændt på, om der kommer liv i nogle af dem, men det kunne da være sjovt. Jeg har jo blomster i endnu en plante, så det kunne være sjovt at se, hvad jeg kan forvente mig af frøene. Jeg såede dem i plastik æggebakker, som skal agere mini drivhus.





Ingen kommentarer:

Send en kommentar