mandag den 23. maj 2016

Kursus og karneval

Det er ikke mange genbrugsbutikker, jeg får besøgt for siden. Det skyldes at jeg går på kursus 3 dage om ugen og prioriterer mine lange gåture efter endt kursusdag, frem for en hurtig bustur til centrum. Min vante rutine er blevet ændret, men jeg har da stukket hovedet inden om et par genbrugsbutikker, som ligger på min rute, når jeg går gennem Vejgaard. De 2 genbrugsbutikker i Vejgaard er dog små og lidt kedelige. Røde Kors butikken sælger f.eks. kun tøj. Tøj har de også i Mission Afrikas butik og  i forrige uge købte jeg da også et par bluser.

Det er tydeligt, at vejret i sidste uge, var noget mere gråt og køligt. Forrige uge var der rigtig mange mennesker i Østre Anlæg, men i sidste uge, mødte jeg nærmest ingen. Det kunne man også godt se på fuglene, som var over én, så snart man stoppede op. Jeg har dog ikke fodret dem en eneste gang. Her kommer nogle stemningsbilleder fra Østre Anlæg.





En noget bred dame - beskyttede sine ret nyklækkede unger, tænker jeg



Torsdag var der kommet svaneunger med i søen



De små nyklækkede ællinger var også hoppet i vandet i torsdags


Jeg nyder mine gåture, som giver anledning til at smutte i Østre Anlæg, som ligger i et område, jeg normalt ikke færdes

Fredag aften kickstartede vi karnevallet her i Aalborg, med den årlige internationale parade, hvor karnevalstrupper fra nær og fjern, dyster mod hinanden. Det var lidt køligt, så på et tidspunkt gik vi op i min brors lejlighed og så det hele lidt fra oven.


























Lørdag morgen havde jeg lovet min veninde, at jeg ville tage hendes datter med til børnekarnevallet, da hun selv skulle til Polterabend. Da vi var lidt for tidligt på den, gik vi op til min lillebror, svigerinde og niece, som også skulle til karneval. Kl. 11:00 startede optoget fra Gabelstorv og ned ad Boulevarden og over i Kildeparken, hvor man kunne få adgang til, ved at købe et armbånd til 50kr, hvilket vi gjorde. I kildeparken var der hoppeborge, brandbiler, gummibåde, andedam, underholdning mm. Da det begyndte at regne, nåede vi ikke rundt til Kødbyens food trucks, som eller var på visit der inde.




Vi sluttede af med at spise på Sunset og om det er deres mad, eller resterne af noget virus, som har hærget min familie på det sidste, ved jeg ikke. Ihvertfald var jeg sygdomsramt i går og måtte ty til te, knækbrød og revet æble, for at få lidt ro på maven. Sidst på dagen spiste jeg bagte kartofler, hvilket maven ikke brokkede sig over. Her til morgen har jeg det bedre, men jeg er stadig ikke helt frisk. Tilg gengæld er jeg meget sulten, så jeg håber, at jeg kan komme ud at handle. I morgen skulle jeg gerne være klar til endnu en kursusdag.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar