søndag den 1. maj 2016

(Gratis) koncert og lopper i centrum

I går aftes var jeg til et stort show i Gigantium, hvor både pigerne fra Tøsedrengene, Medina og Burhan G. optrådte, foruden Thomas Helmig Jam, Cbachjam, Cruiseband og et par stykker andre. Arrangementet var arrangeret for at give bydelen Aalborg Øst, et bedre ryg. Sponsorer havde sørget for, at arrangementet var gratis, men ville man være sikker på at komme ind, kunne man betale 100kr, som gav entrébillet, 2 ciders og en lille pose snack, for mit vedkommende. Vi valgte den løsning, for en sikkerhedsskyld. Det havde dog ikke været nødvendig, da salen kun var halv fyldt. Men alle havde en fest. Det brogede program, gjorde, at der var noget for alle. Medina sagde, at der var lidt af en "julefrokost stemning" i salen... Sådan er vi Nordjyder, når vi hygger os bedst. Alkohol, musik og gode venner, så har vi det hyggeligt!


Vi var 6 piger (damer om man vil), som mødtes inden koncerten, for at spise og hygge. Vi hyggede os så meget, at vi først kom ud i Gigantium kl. 20:30, ca. 3 timer inde i koncerten. Men der var knald på festen. De havde naturligvis gemt de bedste til sidst. Men at putte Cbachjam mellem Medina og Burhan G. ødelagde det lidt for mig. Jeg er muligvis den eneste, der ikke bryder sig om Rasmus Seebach, så mens resten af salen skrålede med på sangene, stod jeg og ømmede mine fødder og ærgede mig over, at Burhan G. først skulle på til sidst.



Medina inviterede hende her på scenen, så de kunne sunge duet, på trods af at hun sagde, hun ikke kunne synge

Thomas Warberg var konferencier. Sjovt at tænke på, at jeg var med min bror (som laver stand up) på Café Smagløs i Århus, inden han blev "rigtig kendt" i 2009.





Vi smuttede før Burhan G. var færdig, så vi kunne komme med en bus til centrum, så vi kunne tage i "Gaden." Kl. 1:30 var jeg så træt og mine fødder så ømme, at jeg egentlig hellere ville hjem i seng, end stå op længere. Så 01:55 tog jeg natbussen hjem. Det viste sig at være det rigtige tidspunkt, da jeg derfor ikke nåede at opleve det tumult mellem nogle Brøndbyfans og politiet.

I formiddags tog jeg ind til byen med min mor, så vi kunne mødes med min bror og niece og sammen gå på Louise Plads, hvor de afholdt loppemarked.

Ham her sagde jeg god morgen til i morges. Skønt at dyrene trives, på trods af den store byggeplads.

Louise Plads

Der var rigtig mange folk. Det skyldes sikkert, at der lidt længere væk, blev afholdt "Lopper på havnen." Desuden var der også 1. maj arrangementer i nærheden og så var vejret lækkert, for en gangs skyld. Jeg fandt ikke rigtig noget, men så fik jeg pludselig øje på en skøn køletaske, som var lige min stil.


Vi spiste frokost hos min bror, svigerinde og niece, som bor i centrum, inden vi gik ned på havnen. Vejret var skønt, så der var prop fyldt, på det forholdsvis lille område, loppemarkedet finder sted. Jeg fandt heller ikke noget, men var trods alt tilfreds med dagens loppefund. Den skønne køletaske.

Lopper på havnen (ved båden Elbjørn)

Da jeg stadig havde lidt tømmermænd fra aftenen før, i form af søvnmangel og ømme fødder, passede det fint med, at jeg kunne slappe af på altanen i det gode vejr. Af en eller anden grund, fik jeg utrolig meget lyst til iskold appelsinjuice og lakrids, som jeg nød på altanen. Til sidst blev jeg vist så træt, at jeg faldt i søvn. Men så havde jeg da fået min tiltrængte lur.


Jeg vandede på altanen og tilså de planter, jeg har sat til at forspire i køkkenvinduet. Nu hvor sommeren ser ud til at være på vej, skal jeg snart i gang med at plante om og plante ud. Det begynder allerede at se hyggeligt ud på altanen.

Køletasken minder lidt om den "hylde" jeg har ude på altanen

Blomster må der til og jeg er slet ikke færdig med at pynte op

Jeg købte Fuchsia Hybrid i Føtex, da mine små planter, sikkert ikke springer i blomst, lige med det samme. De er så pæne, når de springer ud.

Jeg har købt rn fin lanterne i Ikea, som jeg har omdannet til drivhus. Der er godt gang i mine lemon chilliplanter, i bunden. Kernerne er fra en tørret chilli, fra sidste års plante.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar