lørdag den 14. maj 2016

Et kursus som giver anledning til lange gåture og naturskønne omgivelser

Hold op, hvor går tiden da bare hurtig lige nu. Tænk, at jeg allerede har været ledig i 14 dage. Det er knap nok gået op for mig endnu. Altså kun den ene gang om ugen, jeg skal skrive ansøgninger, som der forlanges én at gøre. Det er virkelig svært at finde 2 jobs at søge, mellem de ca. 6-700 stillinger der er slået op i Aalborg. I realiteten vil de have, at jeg skal søge jobs i en radius, som hedder fra Skagen til Vejle, men jeg håber ikke, at det bliver aktuelt. Heldigvis, er det lykkedes mig at finde 2 x 2 jobs inden for rimelig busafstand, hver gang. I mandags meldte jeg mig til et MAP kursus, som startede op tirsdag. Jeg var lidt betænkelig ved at melde mig til, da vejret jo skulle vise sig, fra sin mest eksemplariske side. Jeg vurderede imidlertid, at vejret blot ville blive endnu bedre, hvis jeg udskød det en måned eller mere. Derfor mødte jeg op tirsdag morgen kl. 8. Jeg vidste ikke helt, hvad jeg gik ind til, men da jeg aldrig har stået i denne situation før, tænkte jeg, at jeg måske kunne få lidt nyttig viden på denne måde. Det er frivilligt at deltage på kurset, så vi var kun ca. 10.


Jeg var bange for, at det ville blive nogle lange og trættende dage på "skolebænken," men tiden er gået så hurtigt, at jeg ikke har oplevet at kede mig endnu. Kurset varer 9 dage, fordelt på 3 uger. Nu er de første 3 dage gået og jeg har ikke fortrudt, at jeg har meldt mig til. En del af de andre på kurset har været ledig i 6-13 mdr., så de spørgsmål de stiller g den viden de får tilbage, kommer jo også mig til gode, da jeg som udgangspunkt kom, uden nogen information overhovedet. Vi får tips og inspiration til at skrive ansøgninger og cv, nyttig viden om hvordan man eventuelt kan tage en ny uddannelse, eller færdiggøre en. Jeg ved stadig ikke helt, hvad jeg vil, eller hvad min plan er. Det hele er stadig så nyt for mig, at jeg endnu ikke har opdaget den store forskel på at have et arbejde og ikke at have det. Jeg nyder hver en dag, efter jeg er sluppet væk fra det elendige firma, jeg var ansat hos! Dog var der jo lidt fejl i sidste lønseddel og lidt andet, de havde glemt at betale, så helt færdig med dem, er jeg ikke. Men så er det godt, at fagforeningen kan tage over og sørge for, at alt bliver betalt.

Det her er den udsigt jeg har, fra den plads jeg har valgt at sidde på... Så har jeg lidt at kigge på

Fagforeningen, hvor jeg går til kursus, ligger et godt stykke fra centrum, så jeg besluttede mig for at udnytte det og det gode vejr, på at få gået nogle lange ture. Derfor gik jeg mandag, tirsdag og onsdag ca. 4,5km hver dag, når vi fik fri. På ruten ligger en af de fineste parker i Aalborg. Østre Anlæg er en stor sø, med masser af fugleliv. Der inde har jeg holdt et lille hvil, indenjeg tilbagelagde den sidste strækning. Det er der selvfølgelig kommet en masse hode billeder ud af, så her får i lige nogle perler! 

Marcuskirken, som jeg er døbt



Jeg spiste mit brød selv

Ænderne forsøgte nemlig at tage en middagslur




De her to sørgede for skøn afslapningsmusik. Det var vist en blanding af jazz og bossanova?!!




En Skarv kiggede forbi i onsdags

Vandet er faktisk ret klart i søen



Knækbrød med skinke

Store fødder

Større fødder

Stor familie











Der var vist ingen der var i tvivl om, at ham her var ude på at danse tango





De lærer hurtigt - det var ikke mig der gav dem brød



Sådan ser en ægte anderimpe ud



De bygger og bygger. Her ses kæmpe kontrast mellem nyt og gammelt. Hvad er der i vejen med mursten?

Men jeg må give dem, for den store tagterasse... Men glas altaner e giver jeg ikke meget for.

Den 2. cruise vi har haft besøg af i år. Der skulle vist komme 20 forbi i alt. De ligger til kajs lige midt i centrum

Jeg håber at vejret også tillader mine 3 daglige gåture i næste uge, på trods af at det vist skal blive noget køligere. I dag er det ihvertfald ikke til at mærke varmen.





Ingen kommentarer:

Send en kommentar