søndag den 27. december 2015

Juleferie så det batter

Jeg nyder virkelig, at have juleferie. Nu er det godt nok søndag i dag, men jeg har nydt, at jeg ikke skulle forholde mig til andet, end hvad jeg havde lyst til. I går gjorde jeg det samme. Det er ikke meget julepynt jeg har fået pillet ned, kun de 2 store nisser i køkken vinduet og "God Jul" skiltet ved fordøren. Måske ryger der lidt mere ned i morgen.

I går var jeg i biografen med min veninde. Vi så "Joy" og jeg kan klart anbefale den. Filmen er baseret på en rigtig historie, nemlig historien om opfinderen bag "Miracle mop." Historien om Joy, er et fint eksempel på, at man aldrig skal give op  og at den erfarring man drager sig, kan vise sig, at komme til nytte senere i livet.


Efter filmen ville vi finde en café at hygge os på og vi kunne godt tænke os at prøve en café, vi ikke havde været på før. Der er kommet rigtig mange nye caféer i Aalborg, men vi gik forbi den ene efter den anden. Der så simpelthen for dødt til min smag. Nærmest mennesketomme og uden musik. Sådan virkede de, når vi gik forbi i regnvejret uden for. Vi gik forbi caféer på Boulevarden, vi nåede på café Vesterå og ud igen, vi gik igennem Jomfru Ane Gade... Endelig fandt vi et hyggeligt sted, nemlig café  Klostertorvet. Jeg mindes ikke at have været der før, men det var brand hyggeligt. Efter gåturen i regnvejret, bestilte vi varm kakao. Jeg fik Lumumba, fordi jeg havde glemt, hvordan det smagte. Den var noget "sprittet," så jeg fortrød lidt, at jeg ikke havde bestilt den med Malibu i stedet for.


Jeg spurgte i baren om de havde Happy Hour, da det fremgik af deres drinks menu, at de havde Happy Hour fredag og lørdag. Det havde de desværre ikke, grundet julen, sagde de. Øv. Så gad vi ikke labbe drinks i os, men købte i stedet en jordbærsmoothie.


I mens vi drak vores smoothie, kom en af bartenderne og fortalte, at de havde valgt, at der alligevel skulle være Happy Hour, da der ikke var så travlt, som de havde frygtet. Skønt. Så hyggede vi os med Piña Colada og Strawberry Daiquiri, som knap kunne være i glasset.


I dag var det så meningen, at jeg skulle have været ude at handle og kigge på tilbud, men egentlig var det mest fordi jeg skulle have sendt en pakke. I formiddags, da jeg vågnede, var jeg træt og gad faktisk ikke afsted. Tanken om alle de tilbudshungrende folk, gjorde at jeg mistede lysten. Jeg krydsede fingre for, at min pakke kunne proppes ind i sprækken, på den røde postkasse, som blev tømt i dag. Phew! Den kunne lige akkurat presses i. Skønt! Det betød nemlig, at jeg kunne gå hjem og lave, hvad jeg havde lyst til. Det blev til 2 film på tv. Jeg har ferie en hel uge endnu, så jeg behøver ikke have travlt med noget som helst. Det føles så dejligt!

I morgen kan jeg så drager ud på handlen og måske indkassere den gevinst jeg vandt på min skrabejulekalender! Jeg var nemlig heldig at vinde 75kr., det giver et beskedent overskud på 25kr, men jeg kunne jo også have været uheldig og have mistet hver en krone, jeg havde betalt for den. Det er derfor, jeg normalt aldrig køber lottokuponer. Risikoen for at smide penge ud af vinduet, virker større, end chancen for at vinde. Og så har jeg da vist for øvrigt stadig en vinderchance gemt under  ekstraspillet.





Ingen kommentarer:

Send en kommentar