lørdag den 26. december 2015

glædelig jul 2015

Så fandt jeg tid til at ønske alle mine læsere en rigtig glædelig jul. Jeg håber, at i lige som mig, har tilbragt juledagene med venner og familie.

Jeg holdt juleaften hos mine forældre, hvor vi var 12 i alt. Jeg leverer som altid juledugen. Sidste år havde vi den populære Södahl dug på bordet og det var fristende at bruge den igen, men da jeg har så mange retroduge, fandt jeg en fin rød dug frem i år. Den blå dug fra Sødahl, lagde jeg på sofabordet i stedet for. Selv hoppede jeg i den retrokjole, som jeg købte til 22kr hos Folkekirkens Nødhjælp for et par måneder siden.



Jeg blev hentet ved 15-tiden, hvor vi kørte på kirkegården og satte lys og kranse. Der er en helt særlig stemning på kirkegården, på juleaftensdag. Der er lys ved mange af gravstederne og man møder mange mennesker, i deres fineste tøj, når man går på stierne, som gartnerne har tændt lys ved.




Vi nåede desværre ikke hjem i tide til at se hele Disneys juleshow, som ellers er en fast tradition. I stedet kunne jeg i år nyde, det vi kom hjem til, med min lille niece.


Jeg havde taget en stor dåse brunkager med, som gjorde sig godt til en kop kaffe og Disneys juleshow

I mens mange andre ærgede sig over, at deres and var uspiselig, grundet ildelugtende ferske ænder, som var blevet solgt i det ganske land, ja så konstaterede vi bare, at vi da vist havd glemt alt om andesteg i år. Vi havde flæskesteg og medister på menuen og risalamande til dessert.



Vi plejer at spille pakkespil eftermaden, men grundet min lille niece, valgte vi at gå direkte til juletræet, hvor hun selv kunne gå rundt og sikke hun hyggede sig.



Gaverne var flade i år og de fyldte ikke så meget, men ikke desto mindre, var det nogle brugbare gaver alle sammen. I går havde min lillebror fødselsdag og vi endte med at tage endnu en overnatning hos mine forældre, hvor vi så julefilm, gik tur, spiste boller og kiksekage og rester til aften. I dag trænger jeg vist til at komme hjem at se til min lejlighed igen. At sove i sin egen seng, er nu at foretrække, frem for en hård lædersofa.


Nu er det slut med at låne bogen på biblioteket


Min gamle tandbørste var begyndt at tænde sig selv i tider og utider, så nu må der en ny på banen

Pengegaver kan altid bruges og aller helst på fede genbrugsting. Glæder mig til forårets mange loppeture!

Gavekort til kaffe og Glitter kan også altid bruges

Mine gaver fra pakkespil. Mon jeg skal lave pandekager en af dagene? Min juleferie slutter heldigvis ikke endnu

Rigtig glædelig jul!!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar