søndag den 4. maj 2014

Lopper på havnen var en succés!

Sikke en dag! Der har været fuld fart op lige fra tidlig i morges, så nu ligger jeg, velfortjent på sofaen og slapper af, inden jeg om lidt går i seng. I morgen står den nemlig på kursus med jobbet hele dagen.

Min far kom og hentede mig ved 9-tiden i morges og det tog lidt tid, at få fyldt alle mine ting på bil og trailer, men vi fik det gjort. Derefter tog vi ud og hentede et bord, jeg lånte fra mit job og så var det ellers afsted mod Aalborg havn. Det var en fin stand jeg havde fået. Den passede lige præcis i størrelsen. Vi kom ned til havnen som nogen af de første, så da jeg fik tilddelt min stadeplads, gik mig og min far i pendulfart mellem bil og stand, for at få læsset af. Da min far kørte hjem, gik jeg i gang med at stille an alt imens de første "krejlere" flokkes om min bod og spurgte til prise. Jeg kender dem alle. De er så nemme at spotte, så de får ingen rabat hos mig. Jeg ved at jeg kunne have solgt lidt flere ting, hvis jeg ændrede på mine priser, men jeg ved også, at folk som dem, er endnu mere kyniske og tænker kun på at sælge tingene videre med en fortjeneste. Jeg værner skam om mine ting og nyder at sælge til folk som mig selv, der virkeligt sætter pris på tingene. Og jo, jeg hørte skam folk gå fra min bod sige til veninder "wow, det var billigt" af og til, så jeg ved at jeg har gjort nogle glade i dag. En halv time før markedet åbnede, ankom min bror og hans kone og gik i gang med at stille et tøjstativ mm. op. De havde ikke været der i 5 min., før den første krejler kredsede om dem og de fik da også lavet en handel med det samme. De faldt lige i fælden, inden jeg kunne nå at advare dem, men efter det, fandt min bror også ud at handle på den rigtige måde! Nogen kaldte os for nogle hårde hunde. Jeg vil nærmere sige, at vi har lavet nok research, til at vide hvordan priserne ligger efter "udbud og efterspørgsel" og en del af vores sælger-gen har vi fået af erfarring fra de mange loppemarkeder vi havr været til gennem de sidste 20-30 år.
 




Der kom ret hurtigt flere og flere mennesker og det var tydeligt at se, at rygtet om lopperne på havnen havde spredt sig. Mest af alt via mund til mund, kunne jeg høre. De fleste anede ikke, at lopper på havnen også var til sidste år, så jeg tror nok, at det er lykkedes dem, at få gjort opmærksom på deres eksistens denne gang. Der kom folk i alle aldre og jeg fik sludret med mange mennesker og mine retro lopper og en gang i mellem fik jeg også solgt lidt. Nej, faktisk fik jeg solgt meget og her til aften har jeg kunne skrive "SOLGT" til en del af de ting, som jeg har til salg i min facebookgruppe. Skønt. For så er der både plads og penge til at købe nye ting til min egen samling.

Jeg gjorde mig endnu engang den erfarring, at hvis man vil skabe opmærksomhed for sin bod, gælder det om at have lidt af hvert. Noget for enhver smag. Børnene keder sig på sådanne markeder, så de elsker når der en sjælden gang dukker lidt børnevenligt frem mellem boderne. De unger falder for ting, som er moderne i tiden, den lidt ældre generation elsker når der er noget sjovt, anderledes og finurligt og ja, sådan kunne jeg blive ved. De ting som jeg ikke regnede med ville blive solgt, var noget af det, som endte med at blive solgt. Den smukke gamle symaskine, som jeg fandt for et stykke tid siden, så jeg mig nødsaget til at sælge, da den bare stod i skammekrogen hos migselv og samlede støv. Nu har den med garanti fået ærespladsen hjemme hos en ung pige og det fortjener den!
 


Vejret var nærmest perfekt. Dog måtte jeg hele tiden skiftevis have jakken af og på igen, da det svingede meget. Men solen var fremme og min pande fik da også lige et svirp, men min bod vendte også direkte mod syd- De første 100 fregner har jeg nok også fået. Men pyt. Det gør ikke ondt, men jeg kunne mærke, at min hud gerne ville smøres ind i min Ole Henriksen All purpose Aloe Vera, som jeg plejer at bruge som after sun. Det køler så dejligt.

 

 
 
Da jeg havde fået pakket alle mine ting ud og tilbage på deres normale plads, tog jeg de 4 lys i stagerne, som jeg ikke fik solgt til markedet og satte dem i vinduet, for at mindes Danmarks befrielsesdag i 1945, hvor folk hev mørklægningsgardinerne ned og tændte stearinlys i vinduerne om aftenen d. 4. maj, da det blev meddelt, at de tyske tropper trak sig ud af landet! Apropos tyskere, så havde jeg fornøjelsen af at snakke en smule tysk på markedet i dag. Og Jeg fik endda også et tip om et loppemarkede i Berlin, som desværre kun er i weekenden, hvor jeg ikke er der nede. Jeg har haft en halv Berlin tur i planerne længe, men det var ved at se ud som om jeg ikke kunne komme afsted, men ved at ændre lidt i planen, ser det nu ud til, at jeg alligevel kommer afsted.
 

 
Jeg var forresten også lige i containergården her hjemme. Jeg syntes lige, at jeg havde fortjent at se, om jeg selv kunne gøre nogle fine fund i dag, da jeg ikke fandt noget på markedet. Alle containerne var proppet, så i en kasse ved siden af containeren, fandt jeg tog gardiner. Desværre var der kun et fag, men jeg har tænkt mig at bruge dem, som duge. Der var også nogle fyrfadsstager i kassen, men jeg begrænsede mig til 2 røgfarvede af slagsen.
 



Ingen kommentarer:

Send en kommentar