mandag den 26. maj 2014

3 dage i Berlin - part 1.

Jeg har lige haft 3 fantastiske dage i Berlin. Endelig fik jeg chancen for at komme til Berlin, hvilket har stået på min ønskeseddel længe. En del af min tid der nede, blev brugt på og i selskab med NKOTB, men jeg havde alligevel tid til at se mig lidt omkring.

Jeg ankom til lufthavnen Texel allerede kl. 9 om formiddagen. Jeg havde læst, hvordan jeg skulle komme til hotellet der fra, først med express bus og så med Ubahn. Jeg var lidt nervøs for hvordan det skulle gå, men lad mig sige det på denne måde: Jeg elsker Berlin! Aldrig før har jeg været i en undergrundsbane, som er så nem at finde ud af, som den i Berlin. Jeg vil gå så langt, som at kalde deres Ubahn for idiotsikret! Der går kun 2 tog på de fleste stationer, så det er ikke svært at hoppe på det rigtige tog. Da jeg stod i Ubahnen den første gang, kunne jeg ikke lade være med at smile for mig selv. Det var altså lidt sejt at stå der i en ubahn, som kunne være en af dem, de af og til benytter i den tyske tv serie, som jeg følger med i. Gute Zeite Schlechte Zeite.




  (GZSZ)
 
Jeg ankom til hotellet omkring kl. 10, men kunne ikke tjekke ind før kl. 14, så jeg havde masser af tid til at se mig omkring. Jeg fik lov at låse mine tasker ind i et rum på hotellet og fik at vide, at bussen til Primark kørte lige om hjørnet og så var jeg ellers afsted! Tænk sig. Primark lå kun 17 min. fra vores hotel! Primark - min yndlingsbutik! Jeg havde regnet med at jeg ville få købt en masse smarte sommerbluser, men syntes ikke helt, at udvalget kunne måle sig med det jeg fandt hos Primark i 2009. Alligevel endte jeg med at købe meget. Rigtig meget. Her kommer der lige en masse billeder af ALT det jeg købte. Jeg ved godt at jeg er shopaholic, men kan dog også begrænse mig. Bare ikke når jeg er i udlandet og har budgetteret med at shoppe!! Og det havde jeg denne gang. Man får jo også meget mere for pengene der nede. Også i Primark.


Leggins

Sports toppe og en kasket

En fin bluse med afrikansk motiv og tekst

Primark har det bedste undertøj
 
Sødt nattøj til nærmest ingen penge. Elsker Primarks futsko.

Billige strømper, så jeg kan kassere de hullede jeg har.

Elsker Primarks store net, som kan gå over skulderen. At der står I <3 Berlin gør bestemt ikke noget. Jeg købte også en souvenit t-shirt til under 24kr. Derfor elsker jeg Primark!!!

Lidt forskellig accessories blev det også til. 2 tasker, 1 par sko, 3 par solbriller, 1 drikkedunk, 1 plastickrus og 1 blad kødt i KaDeWe.

Kokossirup og sweet blend krydderi, købt i KaDeWe

Make-up. Jeg har brugt Manhattans Eyeshadow Base dagligt i ca. 3 år nu, så når jeg er i Tyskland, skal jeg huske at købe det med hjem, så jeg altid har det på lager. Mascara'en var et forsøg. Nu ville jeg ønske, at jeg også havde købt flere med hjem af dem, for den er lige så god som den jeg normalt bruger, men koster kun det halve.
 
Mine venner kørte i bil til Berlin og ankom først ved 18-tiden, da der desværre var opstået problemer med bilen inde midt i Berlin centrum. I mellemtiden havde jeg nået min shopping i Primark, et karbad. Det var første gang i ca. 15 år jeg havde været i karbad, så det var skønt. Jeg nåede lige at komme ud af badet, da en anden af vores venner ankom på hotellet. Hun havde taget toget til Berlin.
Da alle endelig var samlet, skulle vi skynde os ud af døren. Vi havde nemlig meldt os til et arrangement, hvor vi kunne møde fyrene fra New Kids On The Block aftenen før koncerten. Jeg vidste ikke, at der ville blive mulighed for at få taget selfies med et par af fyrene, så jeg blev lidt overrasket. De skrev også autografer, men da der ikke var så meget tid, nåede jeg kun at få en autograf. 



Bagefter svarede 4 af dem på spørgsmål, som vi havde haft lejlighed til at skrive ned til dem og til sidst blev der taget gruppefoto. Det gik så stærkt, at vi måtte stå med alle vores tasker, jakker osv. på billedet, men jeg synes trods alt, at det blev et ret godt billede. Dog er jeg ikke helt tilfreds med den pølse jeg har rundt om maven, men det skyldes mit vægttab, så jeg er trods alt glad for. at jeg stadig vejer mere end 20kg. mindre, end hvad jeg gjorde førhen, men hvor ville det være skønt, hvis den pølse på maven kunne forsvinde en dag! Det er løst hud, som jeg drømmer om kunne skæres væk en dag. Bag ved, sidder nemlig alle mine mavemuskler, som man ikke skulle tro jeg havde, når man ser de her billeder. Men tro mig. 4 år med zumba har gjort underværker for mig og min krop. Pølsen på maven er bare et bevis på, at jeg engang var endnu større.
 

 
Jeg bliver nødt til at dele indlægget op her. Så skriver jeg mere om koncerten og de ting jeg oplevede i Berlin i morgen. Jeg er bag ud med en masse ting. Jeg har simpelthen haft så travlt i denne måned. F.eks. mangler jeg nu at læse 154 blogindlæg, at se ca. 50 videoer jeg abonerer på, på youtube. Så skal jeg have skrevet part 2 om mine dage i Berlin, et indlæg om karneval og lidt om bagagerumsmarkedet i dag. Så jeg har nok at se til.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar