torsdag den 26. december 2013

Sådan forløb min juleaften - fra morgen til aften

Jeg startede med at bage 3 plader småkager inden jeg tog til jule zumba. Jeg syntes nemlig ikke, at der ville være megen fidus ved at bage småkager efter jul, så bagt blev de, det sidste hold småkager i år.
 

 
Kl. 10:30 stod jeg klar med nissehuen til en omgang jule Zumba.
 
 
Efter Zumba fik jeg trillet og dyppet det sidste marcipan og gjorde klar til at blive hentet, så vi kunne komme på kirkegården ved 15-tiden. Jeg blandede Dr. Oetekers hindbær smag i den ene halvdel af marcipanen og Dracula lakridspulver i den anden halvdel. Der efter smeltede jeg mørk chokolade og dyppede kuglerne der i. Mens chokoladen stadig var flydende, dryssede jeg frysetørret hindbær på dem med hindbærsmag og lakridspulver (fra Tiger) på dem med dracula lakrids. Jeg brugte en morter til at gøre den frysetørrede hindbær lidt finere, frem for den grove tekstur den originalt havde. Dracula lakridspulveret er ikke så kraftig i smagen, som det lakridspulver man kan køber i Tiger, så jeg vil anbefale at man bruger det fra Tiger.

 
Så gik turen til kirkegården. Det var en kold og våd affære. Måske var det derfor, at de ikke havde sat de mange havelys op langs stierne i år... Eller også er denne hyggelige tradition blevet strøget fra budgettet. Jeg håber det skyldes vejret!

Grundet blæsevejret, havde jeg taget stormlighteren med, så vi kunne få tændt en masse hyggelige lys. Der var allerede tændt et par lys og lagt en fin dekoration da vi kom.
 
Efter vi havde været på kirkegården tog vi hjem. Traditionen tro stod "Disney Juleshow" først på min liste. Jeg havde taget mine klodser med, for sjov skyld. det kom der lige et par ord ud af.


Her efter overtog jeg de brunede kartofler, inden mig og min bror hentede min mormor.


 
kl. 18:00 var alle gæster kommet og juleaften kunne for alvor gå i gang!
 
Inden dansen om juletræet spillede vi pakkespil.

Og så blev det tid til juletræ og julegaver. Som en julebonus får i derfor endnu et juleord.


Da alle gaverne var pakket op, puslede det uden for og sørme om ikke de sidste pakker i julemandens sæk var til min kusine!
 
 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar