tirsdag den 15. marts 2016

Foråret er kommet

Datoen siger d. 15. marts og om blot et par dage, stiller vi igen urene frem til sommertid. Det var som om, at vejret endeligt havde bestemt sig for at signalere forår i går, for da tågen endelig lettede, nåede vi op på 13 grader her i Aalborg. Da jeg stod op kl. 5:20 i morges, sad der allerede en solsort på altanen og solen var ved at finde sig til rette. Da jeg så kom hjem, opdagede jeg, at temperaturen havde sneget sig helt op på 16 grader, ude på min altan, så selv om den ikke er blevet gjort forårsklar endnu, bestemte jeg mig for at indvie sæsonnen med en is der ude. Bagefter gik jeg så i gang, med at ryde op der ude. Det kommer til at tage noget tid, før den er helt klar, men en siddeplads i solen, fik jeg da lavet. Solens stråler varmede så meget, at jeg fik lyst til at tage mit "altan tøj" på og nyde det. I stedet fik jeg hevet visne planter op og fejet lidt. Men så kom underboen ud i sin have og i takt med at cigaretrøgen steg op til min altan, gik jeg inden for. Nu kan jeg så i stedet for, bruge tiden på at skrive en liste over de planter, urter og grøntsager jeg vil have på altan i år.



I sidste uge, var jeg en tur i Røde Kors genbrugsbutik. på et lille bord, havde de fundet et beskedent udvalg af solbriller frem. De kostede kun 10kr, så jeg var lidt vovet og købte et par 80'er solbriller med styrke. Jeg bruger ikke briller normalt, men jeg burde. Jeg mener, at jeg i 1995 købte et par briller med styrke, efter anbefaling af min læge. Jeg brugte dem bare aldrig. Siden jeg fik dem, har jeg måske brugt dem 3-4 gange om året. Jeg tager dem på, hvis jeg får spændingshovedpine, for det kommer oftest, når mine øjn bliver overbelastede. Jeg har en bygningsfejl på mine øjn, så egentlig skal jeg have to forskellige styrker i mine brilleglas. Derfor er de nye solbriller ikke helt idéelle, men de er sjove og gode nok at have på, da ihvertfald det ene glas, virker til at være i den rigtige styrke.

Fra min gåtur i søndags

Jeg købte også et par Ann Taylor solbriller. Jeg er ikke ret god til at huske, at medbringe og bruge mine solbriller, men jeg håber, at jeg husker det i år. jeg må huske at putte dem i min taske.


I mens jeg kiggede på solbrillerne, hørte jeg et par medhjælpere ibutikken, tale om nogle nye tasker, der var kommet ind, som skulle prismærkes. Da jeg kom hen til kassen, for at betale, lå der en fin, cognacfarvet Belsac taske til 25kr. Jeg afprøvede, at den havde den perfekte størrelse, til en ipad, så jeg købte den, inden de nåede at sætte prismærket på den. Det bedste ved den er, at det er en Skråtaske. Den sidste lædertaske jeg købte, var en skuldertaske, men jeg føler mig altså bedst tilpas, med en skråtaske.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar