søndag den 2. april 2017

Så fik jeg taget hul på loppesæsonnen

Sikke en skøn week-end. 3 loppemarkeder blev det til, selv om der var flere i området. Men 3 er ska, også ret godt gået, når man har længtes siden september. Jo, loppesæsonnen er for alvor skudt i gang og jeg tror nok, at jeg ikke er den eneste som har ventet på det. I går var jeg til det årlige loppemarked i den lokale kirke og i dag stod den på 2 loppemarkeder i Aalborg centrum. Vejret var skønt begge dage, så det havde lokket mange folk afsted.

Jeg har før fundet skønne kagedåser på kirkens loppemarked og også denne gang fandt jeg en skøn Anita awangel dåse til samlingen. Jeg har egentlig lovet mig selv, ikke at købe flere kagedåser, men jeg kan vist ikke helt holde hvad jeg lover på den front. Dog har jeg en plan om at sælge en del af mine kagedåser, så jeg kan få plads til fornyelse.....Fornyelse med gamle dåser, naturligvis. Jeg købte også et Starbucks krus og et par "Kvindens hvem, hvad, hvor."


Solen brød først rigtigt i gennem, da jeg kom ind til loppemarkedet på Louise Plads idag. Det vrimlede med mennesker og man skulle kigge sig godt for, for ikke at gå forbi et godt fund. Jeg fandt dog kun 2 søde gummi figurer. En Snorkfrøken og en fætter Stærk. Jeg havde dem begge i min barndom, men de gik formentlig til under branden i 1985. I hvertfald var de ikke blandt det legetøj, som min far fandt på loftet for nyligt. Faktisk var der kun lidt bamser og klemmedyr, som jeg ikke har tænkt mig at beholde.

Det syner ikke af meget, da jeg gik lidt på afstand for at tage billederne af Louise Plads




Nede på havnen var der, som altid, prop fyldt med mennesker. Jeg fandt ret hurtigt en skøn lille tavle fra en frugt og grønt afdeling i en lille (eller stor) købmandsbutik. Jeg glæder mig til at få den hængt op i mit nye køkken. Jeg kan lige se det for mig, hvordan jeg kan skrive søde beskeder om de skønne grøntsager jeg skal høste på min altan. Jeg kunne heller ikke lade være med at købe det fine Starbucks metal skilt. "Keep calm and drink coffee." Det lyder som et budskab, der kunne hænge over mit spisebord i det nye køkken. Hvis der altså bliver plads. Men det skal der være. Jeg må på jagt efter et meget lille køkkenbord. Det skal bare lige være stort nok til, at man kan sidde og drikke en kop kaffe. Det må meget gerne være et rødt campingbord, tror jeg nok. Åh, det bliver så skønt at kunne indrette den nye lejlighed. Det meste har jeg allerede gjort i hovedet (og skitser på papir), men først når jeg har møblerne på plads i den nye lejlighed, kan jeg endelig se, hvordan det kommer til at tage sig ud. Weekendens sparsomme, men skønne fund bør der i hvertfald være plads til. Og nå ja. Så er rød og grøn jo mine yndlingsfarver og meget gerne sammen.



Dagens lopper fra havnen og Louise Plads


Ingen kommentarer:

Send en kommentar