søndag den 30. april 2017

Har samlet til bunke i weekenden

Så har det igen været en weekend med 2 loppemarkeder på programmet. I går var det loppemarkedet på Filipskolen, som jeg hidtil har kaldt for byens bedste. Der var nu ikke så meget at komme efter i går. Alligevel kom jeg hjem med en hel del. Jeg har før købt fine møbler på deres loppemarked, så jeg tog afsted med håbet om at finde et lille spisebord til køkkenet. Der var også 2 små klapborde, men der var en del fejl og mangler ved dem begge, så jeg lod dem stå og håber nu på at finde et bord en anden dag.


Da jeg spottede et par krejlere og kræmmere i opløbet til åbningen af loppemarkedet, blev min taktik at gå ned i gymnastiksalen og lede mellem stakkene af nips til billige penge, mens jeg lod de andre løbe om kap til de finere sager. Jeg shopper jo altid lopper på budget, så det var et fint sted for mig at samle til bunke i gymnastiksalen. Jeg købte ikke noget tøj, men fandt den perfekte taske til at slæbe mit kamera og min ipad rundt i, da den sidste taske jeg købte til formålet ikke kunne holde til det tunge kamera. Den nyerhvervede virker noget mere solid.

Da jeg havde gået 3 runder i gymnastiksalen, blev det min tur til at se på de finere ting. Der var ikke meget, som faldt i min smag, så jeg snuppede et krus og en lille dug med røde æbler.



Live musik

Møbler

Jeg fandt ikke mere, men det blev da alligevel til en del. Jeg rundede lige lokalet med kagekonkurrence blandt skolens elever, inden jeg tog bussen hjem.


Lørdagens lopper:

Tror påfuglen bliver flot med den sorte baggrund på den nye altan.


Bulet skoæske, perfekt til krydderurter. Har i forvejen en, som jeg brugte sidste år.

Sød urtepotteskjuler

Svensk lysestage. Det brændte kan friskes op med lidt maling.


Upsala Ekeby underkopper og W. Germany krus


Sød æblekrukke. Fluesvampen købte jeg i blå kors for en uges tid siden.

Denne slidte bakke er normalt ikke min stil, men den mindede mig og min yndlings killing, da jeg var barn.

Lille mis Gavstrik. Total yndlings pixi bog.

I dag gik jeg en tur over til Olsens bagagerumsmarked på den anden side af gaden. Der er 2 bagagerumsmarkeder i Aalborg og folk har en holdning til dem begge. Min holdning er, at Olsens bagagerumsmarked har bedre fordele for sælgerne, hvilket lokker utrolig kedelige kræmmere til. Legetøj i lange baner. Kedeligt, kedeligt, kedeligt. Jeg fandt da også kun selv et begrænset udvalg af legetøj. Jeg har altid syntes godt om Cookie Monster fra Sesame Street og med en småkage i hånden, måtte jeg have ham med hjem til mit kommende køkken. Mængderabat fik mig til at samle lidt flere figurer.



Blot 45 minutter tog det mig at runde dagens kedelige bagagerumsmarked.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar