søndag den 23. oktober 2016

Når lykken er en plastikgris til 5kr

Da jeg i går aftes fik taget mit "familebillede" af min lille Karen K nisse samling, gjorde mig den tanke, at det ville være så dejligt, hvis jeg kunne finde den lille gris med de 2 nisser på ryggen, inden året var omme. Sæsonnen for julepynt i genbrugsbutikkerne er jo kun lige begyndt, så jeg tænkte at der var lidt tid at løbe an på.

I dag blev der afholdt indendørs bagagerumsmarked i sportshallen, hvor jeg bor. Jeg gik der over med grisen i tankerne... for hvem ved, hvad folk kunne have med på sådan et bagagerumsmarked?


For at være helt ærligt, var det et ret kedeligt bagagerumsmarked. Jeg havde håbet på at se mange stande med julepynt. Men der var få. Alligevel fandt jeg i en rodekasse en fin lille havenisse. Jeg kan ikke stå for de små havenisser, som kan pryde en hver juledekoration med et lys, noget mos og et par flue svampe. Ham her ser lidt fladmast ud i ansigtet, på trods af at han er i gips. Men det er jo forskellighed, som giver nisserne deres charme.


For enden af en af gangene var der endelig et helt bord fyldt med julepynt. Og hvad skuede mit øje i den ene kasse??? Grisen!!! Jeg blev så lykkelig, at jeg var lige ved at springes af glæde og sendte mange taknemlige tanker til mine Skytsengle, for de har hjulpet mig før, så det må bestemt være dem, som havde en finger med i spillet. Jeg spurgte på prisen på grisen og et skønt gammelt display billede af julemanden og skulle slippe den nette sum af 5kr,




Åh, så lykkelig jeg var... Og er. Nu ved jeg at det bliver rigtig svært at finde de sidste par nisser og engle i min lille Karen K plastiknisse samling. Det næste jeg skal på jagt efter, må helt klart være de søde engle, som jeg endnu aldrig er stødt på. Men hvem ved? Jeg har jo lige oplevet at ønsker kan gå i opfyldelse.

Opdateret familiefoto

2 kommentarer: