torsdag den 4. august 2016

Når dagene flyver afsted

Så gik der lige en rum tid igen. Den virksomhedstrafik trak virkeligt tænder ud. Derfor har jeg nydt hver eneste dag siden, hvor jeg har haft tid til at slappe af. En lille mini ferie er det også blevet til. Lørdag d. 16. juli havde jeg min sidste dag i virksomhedspraktik. De takkede mange gange for hjælpen og forærede mig en lille afskedsgave, som bestod af en kogebog, en flaske hvidvin, en flaske cider, 2 glas med bolcher, kvan chutney og en fin gaveæske med sydafrikansk Oryx salt og peber.

D. 17. juli kunne jeg fejre at jeg nu har haft min første Pilea i 2 år. Da jeg var godt træt efter min erhvervspraktik, valgte jeg at slappe af, frem for at skrive et indlæg om det. Jeg trængte simpelthen til at slappe af. Onsdag d. 20. juli tog jeg bussen til Hals, hvor jeg mødtes med mine forældre og tog ned til det ugentlige loppemarked. Vi kom fra morgenstunden af og alligevel var der fyldt med mennesker.

Havgus over limfjorden ved havnen i Hals

Jeg gjorde mig nogle ret gode fund og er især ret glad for den store Erik Kold bøtte med rødt låg. At lysestagen tidligere har været vurderet højt hos Bruun-Rasmussen er også ret godt. Lignende med 7 arme er set som Laurids Lønborg, så hvorfor denne stage med de 11 arme er fra Søegaard, ved jeg ikke.

Hvid Erik Kold bøtte, Rød Erik Kold bøtte, engelsk krus, Sinus 11 stage og garder nøglering

Jeg overnattede i sommerhuset og tog på roadtrip i det Nordjyskr dagen efter. Vi startede med at gå en tur i Sæby, hvor jeg fandt en fin papirkurv fra IRA Danmark. Siden gik turen til Sindal, hvor vi var ende i en stor genbrugsbutik. Jeg har desværre ikke fået taget billeder af mine fund fra denne dag, så dem må i have til gode.

Blå Kors i Sæby

Privat loppemarked i stue og entré i Sæby

Gade loppemarked i Sæby og Røde Kors i baggrunden

Kirkens Korshær i Sindal

I Tversted fandt vi en lille genbrugsbutik, inden vi kørte ned på stranden. Det var begyndt at regne, så vi nøjedes med at at passere køen til det berømte blå ishus, for at vende rundt nede på stranden.

Lille loppemarked i Tversted

Jo. De stod og fangede Pokemons.

Den blå ishytte i Tversted

Tversted strand i regnvejr

Vi rundede også et par genbrugsbutikker i Hirtshals, inden vi kørte til Løkken, hvor kræmmermarkedet var vores endelige destination.
En af de 2 butikker, som Kirkens Korshær havde i Hirtshals

Rubjerg knude set på afstand fra bilen

Selve markedet var ret kedeligt. De fleste af tingene havde vi lige stået og kigget på til markedet i Hals dagen før. Derfor købte jeg heller ikke noget. Løkken er en meget lille by, hvor turisternes flokkes, grundet den fine strand ved Vestkysten. Jeg selv kunne ikke holde ud at opholde mig blandt alle de turister, i ret lang tid mere end vi gjorde, uden at få fnidder. Godt nok har vi mange turister i Aalborg, men de har trods alt mere plads at dele sig ud på. Det sted jeg møder flest turister er helt sikkert Aalborg Storcenter. Sådan har det været siden jeg var lille. Dengang tog svenskere og nordmænd i Bilka for at købe spegepølse med hjem. Nu fylder de indkøbsvognene med andre ting også. Jo, jeg kan godt lide turister, når bare jeg kan få lov at trække mig lidt fri fra mængden en gang i mellem.

Retro er også et hit i Løkken

Vi tog hjem og overnattede, inden vi kørte i sommerhuset igen fredag. Dagen efter holdt vi min runde fødselsdag der oppe, så vi havde travlt med at dække op og pynte op. Jeg havde taget alle mine flamingoer med, som blev fordelt rundt på græsplæne og terrasse. Jeg plukkede en fin buket grøftekantsblomster om formiddagen. Vejret var lige tilpas. Hverken for koldt eller for varmt. Der blev spillet spil og det lykkedes mig at lokke min demente farmor til at spille petanque med en børnevenlig kugle og jeg kunne se at hun morede sig. Det er ellers sjældent vi oplever farmor more sig, da hun normalt bruger mange kræfter på at være sammen med andre mennesker. Derfor var det dejligt at se hyn hyggede sig hele dagen.

Et par af gæsterne overnattede. Næste dag gik jeg ned til vandet. Mine ømme fødder havde ikke været i stand til at gå de 1,5 km. på en hård grus vej, før søndag, hvor vi skulle hjem og så ville jeg også der ned. Det var desværre ikke den flotte standkant med klart soppevand jeg mødte, men en højvandet, ulækker og klistret borgmestermole... Men det stoppede mig ikke. Det var fuglene jeg ville ud at kigge til. Der er nemlig vildtreservat der nede og jeg fik da også et par billeder, som jeg kan dele med jer her.

Borgmestermolen

Skarve, strandskader og andre fugle

Flot natur, men snasket vand

Lidt strandkant var der dog

Elsker farverne der nede

Denne uge har jeg brugt på at forberede den grillfest, jeg holder for mine veninder på lørdag. Desværre er der kommet et par afbud i sidste øjeblik, så vi bliver ikke så mange, men jeg regner med, at vi nok skal få en hyggelig dag alligevel. Min rigtige fødselsdag er i dag, men da det er midt på ugen, har jeg ikke turde håbe på at lave nogle planer, men måske skal jeg i Zoologisk have med min bror og niece, så jeg kan få lavet det årskort, som de gav mig et gavekort til, i min fødselsdagsgave.