mandag den 13. juni 2016

Genbrugsjubilæum og bagagerumslopper

I fredags havde "Guld og Rod" 1 års jubilæum og bød derfor på grillpølser, øl og sodavand, nøjagtig som de gjorde det på åbnningsdagen for 1 år siden. Det var et stykke tid siden jeg havde været i "Guld og Rod," så jeg lokkede mine forældre med.




Jeg kunne ikke stå for sættet med Erik Kold krydderibøtter med strø og der tilhørende krydderihylde. Lågene er ikke alt for pæne, men jeg vurderede, at jeg nok ikke ville være så heldig at finde et samlet sæt igen, så jeg købte det alligevel. Havde jeg nu været en handy woman, havde jeg straks hængt hylden op på væggen under min køkkenrulleholder, da farve, størrelse og placering ville egne sig godt der. Men jeg er bange for, at mine handy skills kun rækker til at slå søm i træ og ikke bore i tynde (eller tykke) betonvægge. Derfor må det projekt vente til en anden gang.




Jeg købte også en ikea skammel mere til altanen. Jeg tror ikke at de sælger de grønne mere.

I går var der endnu en gang bagagerumsmarked her i Skalborg. Jeg fandt nogle ret fine ting. Den skønne gryde med de røde og blå hjerter, var ikke helt billig. Til gengæld var den  flot og velholdt og så måtte jeg slå til. Jeg har nemlig også et af de eftertragtede Pyrex fade i samme mønster og kunne godt se de 2 ting sammen i mit røde køkken. Men ak. Jeg har jo alt, alt for mange gryder, så jeg må virkeligt til at begynde at begrænse mig, for det er altid så svært for mig at skille mig af med nogle. 






Jeg kunne heller ikke stå for den fine brødkasse fra Tyskland. I plastik og med orange låg. Nu skal jeg så bare lige finde pladsen til den.



Jeg købte også et lille zinkfad til altanen. Jeg kan godt lide de små zinkfade, da der alligevel kan plantes mere der i, end i en almindelig urtepotte. Min moster var så sød at give mig noget af sin oreganoplante, som stammer fra Miami (hvor min kusine bor). Jeg tænker at den skal plantes der i.


I løbet af ugen, skal jeg også til at pakke lidt lopperier i kasser. På søndag skal jeg nemlig have en stand ved Bilkas bagagerumsmarked i Skalborg. Jeg tager ikke alle mine ting med, da jeg skal dele standen med en veninde, men det ville også være skønt at få solgt en del, så jeg ikke skal have det stående alt for længe og så er der også det med de dyre forsendelsespriser, som har lagt en dæmper på salgene. Så jo mere jeg kan få solgt på søndag, jo bedre. Jeg har også planer om at tage lidt planter med.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar