søndag den 14. december 2014

Mormors julekasser

For nogle uger siden var jeg hjemme og pynte op til jul, hjemme hos min mormor. Hun havde længe snakket om, at jeg skulle se om der var noget af hendes gamle juletræspynt, jeg kynne tænke mig at få, så det ikke havner i en skraldespand ved en fejl, en dag. Det var næsten som at finde en skat, da jeg så hvor mange fine træfigurer hun havde haft til at ligge spærret inde i en kasse i årevis.



Dem har jeg nu pyntet mit cedertræ med.





Det var også en kasse med lidt sjove kugler, lametta og gamle nisser.



De gamle kravlenisser havde lagt ryg til julebudgettet, må jeg formode. Det er sådan noget, der er sjovt, synes jeg.


En kurv med fine stofengle kom også med hjem.


Foruden det fine juletræspynt, fik jeg også to keramik engle fra Daells varehus med hjem. Dem kan i se her på billedet fra i går, hvor jeg i anledningen af Luciadag havde bagt luciabrød (lusseboller), for første gang nogen sinde. Jeg havde også købt lange, tynde kertelys hos Danmission, som passede perfekt i mine Fine stager. Mine Luciabrød må jeg vist øve mig på igen næste år. De smagte godt nok, men jeg var ikke så nøjagtig med udformningen af dem.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar