søndag den 1. januar 2017

Godt nytår 2017!

Så blev det d. 1. (2. Og 3.) januar 2017. Endelig kan jeg sige farvel til et kaotisk år, som har budt på meget ondt, men heldigvis også en del godt. En af de største forandringer kom, da jeg d. 1. maj meldte mig ledig, efter 16,5 år på samme arbejdsplads. Det sidste halve år var kaotisk, da jeg blev firmaoverdraget til et elendigt firma. Derfor var jeg alligevel glad for, at jeg i maj måned fik muligheden for at komme der fra. Af de gode begivenheder kan nævnes et par stykker.

Bl.a. var det i 2016, at jeg endelig fik muligheden for at komme helt tæt på en hval og endda en stor en af slagsen, da der pludselig drev en kæmpe Finhval i land ved Vestkysten og jeg havde mulighed for at få et lift der op.





I foråret var det ikke Blåmejser, som flyttede ind på min altan, men der i mod bier. Bierne var heldigvis ret fredelige, så jeg lod dem blive boende, på trods af at de lød noget agressive, hvis jeg kom for tæt på med kameralinsen.



Jeg fik et ret godt udbytte af både kartofler, bønner, tomater og ikke mindst min anis isop og mynter.

Blå Congo kartofler

Buskbønner, cherrytomat, ribstomat og mynte

I juni måned var jeg i praktik i Aalborg Zoo, hvor jeg bl.a. fik lov at køre rundt i denne golfbil.


I sommers fyldte jeg 40 år. Det lyder enormt gammelt, men det føles heldigvis ikke så slemt som det lyder.



Jeg besøgte Tivoli Friheden for første gang nogen sinde.


I november og december gennemførte jeg et 6 ugers pædagogmedhjælperkursus, som har lært mig utrolig meget. Som et led i kurset, skulle vi planlægge og udføre en pædagogisk aktivitet for nogle af byens børn, som kom og besøgte os. Det var en rigtig god oplevelse for alle, både børn og kursister.


Vi havde lagt effekter fra Peters jul på bordet, for at se om børnene kunne finde dem, efterhånden som de blev læst op fra bogen.

I november havde jeg utrolig travlt med at pakke hele min lejlighed ned, da flyttefirmaet kom d. 30. november, som således blev dagen, hvor jeg flyttede ind i min midlertidige lejlighed, som jeg skal bo i, ind til jeg igen kan flytte hjem i min total renoverede lejlighed i maj måned. Det bliver så spændende.






Jeg valgte at tage afsked med den store reol og arkivskabet i højre hjørne

Der var mange kasser og jeg når vist ikke at tømme dem, før jeg skal flytte igen

Da jeg så at jeg med fordel kunne købe det spejlrefleks kamera, jeg havde drømt om, på Black Friday d. 25. november. Jeg håber nu, at jeg snart kan pryde bloggen med billeder i top kvalitet , men det kræver vist at jeg øver mig lidt. Heldigvis er min nye altan flittigt besøgt af både blåmejser, solsorte og musvitter, så der er lidt at stille skarpt på.


Ikke det bedste billede, men der er en fantastisk mangfoldighed. Der sad nemlig en blåmejse, skovspurv og musvit

Her fangede jeg en solsort inden stormen Urd 

Julen nåede jeg skam også at nyde i min nye lejlighed









Hjemmebagte vaniljekranse

Et par kilo ekstra blev det også til i 2016, men er det første kilo røg allerede af i går, takket være Zumba og rødbedejuice og der skal nok ryge flere af endnu!

Nytårs aften nåede jeg lige at forevige mit livs første, 100% hjemmelavede kransekage konfekttoppe, inden jeg smuttede ud af døren for at fejre nytår.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar